lördag 30 januari 2016

Jaga dagen

Har förstått att vissa har förmågan att fånga dagen
medan jag själv ägnar mig åt till att jaga dagen.


Skyller på mitt dåliga livssinne.
Kan jämföras med bollsinnet.
Vissa har förmågan att fånga lyra på de flesta av slagna bollar i en brännbollsmatch 
medan andra med liknande gener som jag, får springa och jaga bollen, 
för att i bästa fall kunna få tag i den,
 för att i bästa fall igen
kunna skicka den till lagets brännare.



Allt för att vinna poäng trots att lyran aldrig går att få.


Jagar dagen
vilket betyder jaga receptet på dajmbiskvier
och sedan baka dem.
På en och samma dag.


Varför då?
För att kunna fånga dagen.
Vilket jag först förstår att jag lyckats med
då jag stoppar biskvien i munnen.



Mmmm....
Smakar lika gott som att ta en lyra med en hand.


Receptet har jag fått av Amanda som är dotter till min arbetskamrat Hayat,
 som skickade länken på receptet.
Här finns det:
http://www.jennysmatblogg.nu

Och här kommer nu mitt färgglada lag,
mina koppar med fat.







2 kommentarer:

  1. Snyggt dukat och gott såg det ut. Synd att man inte kan provsmaka genom bloggen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...