fredag 5 augusti 2016

Kokain krusbär


Lady Chatterley´s älskare heter Herr Krusbär
kommer jag på när jag smakar min egengjorda chutney.
Måste vara det närmaste kokain man kan komma genom att bara koka in
krusbären med nästan bara ingefära och chilipeppar.


Älskar smaken tillsammans.
När man får in chutney´n i munnen,
finns inte längre några gränser.
Man känner sig bekymmerslös och lycklig,
precis som jag har hört att man gör av kokain.

"-Vilket jävla rus!"
som man kanske skulle uttrycka sig i de finare kokainsalongerna
och det av nästan bara krusbär.


Krusbärs Chutney

7dl krusbär
en bit riven ingefära
lite chilipeppar
2 msk vitvinsvinäger
1,5 dl socker
salt och peppar

Blanda ihop i kastrull.
Låt koka upp.
Rör om och låt småkoka i ca 10 min.
Smaka av med salt och peppar.

Receptet är Monika Ahlbergs (Nyhetsmorgon 2013.08.03)
men är något omgjort av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...