tisdag 7 augusti 2012

Omkörd på ombesiktningen


Blir omkörd på ombesiktningen och jag undrar förstås om man får göra så, men klass-samhället gäller visst även bilarna.

Klappar min volvos handbroms, så att den inte släpper och axelererar upp koldioxidhalten och ger ytterligare en ombesiktning.
Lugn och fin säger jag till mig själv, bilen och min medpassagerare sonen som frågar: Får man göra så?

Åker in samtidigt som "snyggast-på-stan-bilen" (har inte lyckats göra läxan och lärt mig alla bilmärken av vikt).

Det här ser ju bra ut får jag höra när underredet (på bilen) visas upp. Och så är vi godkända och åker ut först med bästa känslan, Yes, vi klarade det!

Nu åker vi lugnt och fint, så att vi lever till nästa tävling om ett år. Den som heter 2013 års besiktning .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...