tisdag 17 december 2013

Ingen Kitty, men gärna femtio nyanser av honom

När jag var 9-10 år läste jag Kittyböcker.
Jag läste och läste och läste.
Ja,det var nästa så att ögonen började blöda för jag kommer ihåg att jag bara inte kunde sluta.
Jag önskade mig Kittyböcker,
jag sparade mina pengar för att köpa Kittyböcker
 och 
jag gick till biblioteket för att låna Kittyböcker,
trodde jag.
Nää, det gick inte 
På biblioteket fanns nämligen inga Kittyböcker
och när jag tog mod till mig och frågade varför
så fick jag svaret att det inte var bra litteratur
och så var de så billiga.
Ville man läsa dessa böcker kunde man köpa dem själv.
(Billiga? Visste de hur lång tid det tog att spara ihop till en bok?)
Det var då jag förstod att det var skillnad på bok och bok
Och så i dag när jag är på biblioteket,
vad får jag se?


Ja, inte en Kittybok utan Femtio nyanser av honom av E.L James
Vet att det finns de som läser denna författare till ögonen nästan börjar blöda,
precis som jag gjorde med mina Kittyböcker.
Verkligen nya tider


men fortfarande finns det inga Kittyböcker på biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...