måndag 30 december 2013

Smak av något annat än det vanliga

Inte höja blicken.


Fokusera på det du gör.


Inte se åt sidan



Inte kolla bakom


och inte släppa taget 
eftersom du då riskerar att snubbla fram över presenningen som ligger utlagd på golvet för att torka.


Skulle underlätta om det var som förr,
att köket tillhörde kvinnan och att mannen inte hade tillträde.
Men jag är inte någon bakåtsträvare,
bara en vanlig baksträvare.
 Klart att köket tillhör alla,
annars hade väl aldrig Roy Fares kunnat gjort sin bakbok:
United states of cakes

    


Undrar ni varför insidan inte visas upp?
Svaret är den att när jag skulle fixa chokladsmeten så tog jag skokrämen 
och när jag skulle göra marshmallow-smeten fluffig tog jag varmluftspistolen 
och för att få allt jämnt utsmetat tog jag penslarna,
 som tyvärr lämnade spår av Falu rödfärg efter sig.

 

Men det var väl ingen som trodde att det skulle kunna gå att göra United States of cakes 
i ett svenskt kök på landet?


Men det gick i alla fall att få smak av något annat än det vanliga,
något som var (är) mörkt och sött.

Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...