tisdag 20 januari 2015

Huvudlös

Ser in i mig själv dagen före min 47:e födelsedag


och tänker att jag har ingenting att vara rädd för.

Dagen efter förstår jag att jag inte kan lita på en spegelbild.
Eller är det precis vad jag kan göra
bara jag väljer ut rätt bild?


Huvudlös.
För när jag på min födelsedag ska baka paj
ser jag inte skillnaden på svarta vinbär och blåbär,
 röda krusbär och körsbär då jag tar ut bär från frysen.
Glömmer helt bort kameran,
 så några traditionella kort på mina gäster blir det inte.
Sedan kommer kronan på verket när jag dagen efter sitter
 i pyjamas helt mörbultad efter ett träningspass 
och de ringer från jobbet:
"Vi väntar på dig, du ska jobba i natt."

Men inte deppar jag ihop för det.
Får se det från den ljusa sidan.


Någon vill ha mig ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...