fredag 19 juni 2015

Uppmärksam att jag är uppmärksammad


Fråntagen
Borttagen
Intagen
från sin grupp och ur sitt sammanhang


För att lysa upp
Göra någon annan i en annan grupp
Uppmärksam och uppmärksammad
Att här är jag
och
här är du
och
så här ser vi ut


Men bara i dag
för om du inte vattnar mig och jag dig
så vissnar vi


Uppmärksam att jag är uppmärksammad
gör att jag trivs
i mina nyvunna vänners lag

  • (0/4) Sjuksköterska Josefine Svensson. | Bild: Magnus Andersson
  • (1/4) Välbefinnande. Sjuksköterska Josefine Svensson är övertygad om att barnens livsglädje skänker välbefinnande till de äldre. | Bild: Magnus Andersson
  • (2/4) Midsommarfirande. Hugo Nilsson tycker att det är bra att barnen får komma och fira midsommar på träffpunkten. | Bild: Magnus Andersson
  • (3/4) Ringdans. Barnen dansar ringdans ut från festsalen och genom äldreboendet för att få se hur det ser ut. | Bild: Magnus Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...