måndag 11 mars 2013

Konsten ska värka fram


Konsten ska värka fram
fick jag till mig när jag inte kunde få fram ett tackkort snabbt och enkelt.
Och nog har det värkt,
så mycket att det satte sig som ett järnband runt bröstet.
Visste hur jag ville att det skulle se ut,
men hade inte förmågan att förverkliga det i datorn.
När smärtan och desperationen blev som värst ringde jag dottern.
Lugna dig, jag har tid på lördag blev svaret.
På söndagen var kortet färdigt.
Min bild på mormors händer och hennes bild på pelargonknoppar.
 Det tog "smärtkonsulten" 10 minuter att få fram kortet och ta bort smärtan.
Önskar att hon skulle vilja lära mig lite egenvård,
så att jag kan ta hand om min smärta själv nästa gång,
genom att klara av att göra ett tackkort.


Sedan att leta adresser och därefter skriva kuvert
var efter det inget problem,
behövde nämligen inte göra det själv heller.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...