torsdag 28 mars 2013

Vad har man för sig på sjukan på natten efter tre?


Vad har dom för sig inne på banken efter tre
sjöng Hasse och Tage 1968.
Men ännu har ingen sjungit:
Vad har dom för sig inne på sjukan, på natten efter tre.
För er som vill veta:
Vi dammar!
Det vill säga om våra VIP-kunder är symtomlindrade och sover
OCH
om det är fredag.


Men vad händer om den som ska damma har en ful (fin) ovana att alltid 
flytta om, på inventarierna då hon städar?
Jo, tavlorna får byta plats.
Äntligen tycker jag mig höra, 
när den  förlista båten med guldram slipper beblanda sig med kontroller och och annat sjafs.
Men sedan kommer oron:
Tänk om ingen annan tycker som jag,
att det blev jätte bra.
Men oron är obefogad.
Men så kommer sjukhusets konstgrupp som ska hänga om och hänga nya tavlor på avdelningen. 
 Jag som då jobbar dag blir åter igen lätt orolig, speciellt när chefen berättar att det är jag som har hängt om tavlan på dess nuvarande plats.


 Men till min glädje får jag höra deras kommentar:
- Den där tavlan är klockren på den platsen.


Precis samma kommentar som jag nu säger till mig själv,
 när jag dammar hemma och hänger om tavlor,
- Den där tavlan är klockren på den platsen.



Och som ni förstår så är det då sanning,
eftersom det är hemmets konstgrupp som har uttalat sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...