lördag 23 mars 2013

Rik som ett troll.........på bär


Även om en hel del snö ligger kvar så förstår jag att det är slut på skidåkningen.
Det blir kökstjänsten i dag


 Hittade en skattgömma i källaren efter det att frysen frostades av.
Insåg att jag var rikare än jag trodde...
på bär.


Gjorde en lyxvariant på sylt av:
krusbär
lingon
hallon
röda vinbär 
blåbär
Kokar bär (1½kg) och vatten (1dl) ca 10 min.
Tar grytan från värmen
Häller i sockret (5½dl), lite i taget och rör om försiktigt.
Kokar upp och kokar på svag värme ca 5 min.
Tillsätter Natriumbensoat (1krm)
öser upp i rena och varma burkar.




Tycker ni att köket ser väldigt personligt ut?
Har lånat det av någon annan
(Pippi Långstrumps kök på Junibacken, Stockholm)
för det är så man gör på många inredningsbloggar,
tar andras stylade rum för att inspirera och få fler läsare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...