onsdag 15 maj 2013

Ser Claude Monet´s impressionism, men försent

Det här pelarbordet kan bli ett pelargonbord 
tänker jag där jag går inne på 
Bra och begagnat.


Klipper och klistrar från utskrivna foton av min pelargon.


Så här kommer det att bli!


Blev det inte.
 Tapetklistret löser upp färgen.


Blev kanske inte som jag hade tänkt mig
och ingen säger: 
"Det blev bra ändå" 
utan 
"Det var synd att det blev misslyckat"
Och då gör jag så här:


Men sedan ser jag att det kanske blev fint ändå, 
för är det inte Claude Monet´s trädgård?


Inser att Impressionismen ligger på bordet. 
En kort stund,
innan min frustration har förstör alla möjligheter till att visa hur man gör 
ett pelargonbord av ett pelarbord.
Och jag hade kanske haft chansen att bli Claude Monet´s lärjunge, 
hon som förde in impressionismen i inredningen.
Men som sagt,
försent var ordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...