fredag 24 maj 2013

Varför fira mors dag?

Finns det någon mening med att fira Mors dag,
när alla dagar på året är just mors dag.

Var är mamma?
Mamma, när kommer du hem?
Det skulle mamma göra!
Mamma, kommer du?
Mamma!
Mamma!
Mammaaaaaaaa!

Varför inte ha en dag som heter:
INTE mors dag?

Det tänker jag på när jag besöker sonen på praoplatsen som förbereder just Mors dag,
 med att göra stora rosa dammsugare.




Det är väl ingen mamma som vill ha en dammsugare på Mors dag vill jag säga till bagarna som är just bagare och inte mammor.
Men så kommer jag på att det finns nog mammor 
som skulle bli glada över en rosa dammsugare på Mors dag,


nämligen jag.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bagare, glimten i ögat, han skulle jag gärna köpa dammsugare av, oavsett färg faktiskt. Men gärna en rosa variant i städskåpet, det skulle passa bra!

    SvaraRadera
  2. Fyndiga du, en rosa dammsugare =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...