söndag 15 juni 2014

Chanserad


Har tappat farten,
inspirationen
och 
orken.

Men det gör inget tröstar jag mig,
 för man kan köpa färdiga tårtbottnar
och sedan låta ettan och trean göra den traditionella skolavslutningstårtan.

När sedan tvåan kommer hem 
får jag höra att morsan har chanserat.
Blir bara ett E
eftersom det inte är hembakat.

Men sedan kommer fyran och jag får höra att
när han tar studenten så vill han inte ha något hembakat och hemlagat.
Då ska vi köpa färdigt
för då ska det vara både gott och lyxigt.

Säger inte emot,
 hoppas bara att smaken hinner att förändras
och krafterna fyllas på igen tills det är dags.

1 kommentar:

  1. Ja de är olika de små liven ;) Jag tycker din tårta ser väldigt inbjudande ut och matchar dina tofflor fint. Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...