måndag 9 juni 2014

Dikt om sjuksköterskan

Lättpåverkad, visst är jag det.
Det räcker med att jag kommer in till bloggen där läraren diktar
(http://metrobloggen.se/lycklig/)
så är jag där,
med pennan som flyger fram över pappret.
Sedan läser jag på jobbet min dikt
för de som inte tror att det där med bröder har någon vikt.

 


 

Uppväxtmiljön spelar roll

det förstår man när man ser på 

sjuksköterskans beteende

 

De som är uppväxta med bröder

far genom korridoren i ett moln av ilska

Inte rädda för att använda starka ord

och säga ifrån

 

Skrämmer de nya sköterskorna,

de som är upplärda att vara mjuka och följsamma

tills de förstår

 

Peka med hela handen

eller

gå till den som är lättantändlig

för att få ordning på en ordination

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...