tisdag 21 oktober 2014

Bränt bröd



Man ska inte gråta över spilld mjölk
men får man gråta över bränt bröd?


Nej,
det får man inte
och gör man det så är det ett tecken.
Behöver inte vara någon Einstein för att kunna räkna ut den ekvationen,
men kanske att man behöver vara lyhörd.

Har en förmåga att kunna tolka
(bränt bröd måste väl betyda utbränd?)
så därför "hotar" jag mig till en kompledig dag,
för ett sjukskrivet jag blir väldigt dyrt för arbetsgivaren framför jag som argument.

Så har jag där en ledig dag


tack vare min rädsla för både väggar och eldar.
Tror att jag är tömd och tom
när jag går ut på min promenad
och lyssnar på podcast Värvet där 
Kristoffer Triumf intervjuar Kristian Gidlund.

IMG_20130519_213251


Intervjun fyller mig efter att ha fått gråta över människans sårbarhet och kamp.

Och jag fortsätter att fylla på med
blogg och bak.
Åker till jobbet för att inte missa obligatorisk informations prat.
Kan vara med på kören
och sedan får jag boxas tills kraften slår mig,
att nu är jag stark igen.

Undrar ni hur det gick med brödet?
Blev ganska supergott efter att ha fått skära bort den svarta ytan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...