lördag 14 juli 2012

Mördar-Mia, en ny identitet


Regnet gör att jag helt plötsligt byter identitet.  Borta är den snälla och fram kommer en mördare. Måste sänka mig till samma nivå som motståndarna. Mördarsniglarna får möta MördarMia. Det är inte regnet som gör att jag går till försvar och anfaller, utan det är attacken mot mina solrosplantor. Ingen ska få ge sig på mina plantbarn, de som ska få mig att associera till sol och glad trädgård när det bara regnar och regnar igen. Får jag presentera ett perfekt mordredskap?


Kommer någon på mig kan jag alltid hävda vållande till annans död utan uppsåt, då jag planterad pelargoner. Kanske jag i så fall kan få samhällstjänst. För inte kommer väl någon kriminalare in på min blogg och ser beviset för planlagt massmord? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...