onsdag 27 februari 2013

En officer och en gentleman med väska

Då 
När mina grabbar var små vägrades de kamouflagebyxor. De fick inte klä sig som legosoldater eller i något som associerade till krig sa jag.
Nu
Köper jag militärskjorta till mig själv.


Visar att jag är redo för att rekryteras
till både en officer och till en gentleman



efter att ha gjort fynd på GeKås herravdelning.


(Klipper av, syr ihop och syr fast på kragen)


 Men inser ganska snart att jag inte kan klara mig utan handväska,
även om jag ska vara en officer och en gentleman.

Så jag får fixa en väska av en kjol
och slipsen får vara med även här, 







eftersom jag hoppas att det finns tillräckligt med malla i den
 för att orka bära den kvinnliga attributen.


Precis som man gör om man är en officer och gentleman.





6 kommentarer:

  1. Gud vad du är pysslig o påhittig! Kram Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ena leder till det andra och hoppsan så har man en väska till som ska få plats i hallen. Kram

      Radera
  2. Jättefint!! och så säger du att du aldrig får något gjort på telefonen. Hur går det ihop?? ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får aldrig något gjort av allt av det jag borde göra så jag ljuger inte. Nu funderar jag på nästa väska (har lite fler slipsar från Ullis)Kram

      Radera
  3. Så kreativ du är. Blev super snyggt och tufft!

    SvaraRadera
  4. Tack Lottiz! Tyckte att jag blev jättesnygg i väskan när jag såg mig själv på din blogg. Tänkte att man får vara glad att en sida i alla fall är snygg, baksidan ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...