tisdag 12 februari 2013

Mamma försökte

Jag läser:
 Mamma försökte av Jens Lapidus


och jag tänker att det är så jag ska svara, den dagen jag ska stå till svars för mina handlingar.
Jag försökte!
Men kommer någon att tro mig och försökte jag verkligen?

Läser bl. a novellen om Javier som blir avklädd inför plitarna på kåken
och blottar sin tatuering: Mamá trató Mamma försökte

Det här är en annan värld än den jag lever i, 
ett annat språk än det jag brukar läsa eller prata 
och 
en helt annan division än den jag och mina söner spelar i
även om det är ett och samma land som vi lever i.

Helt plötsligt har jag svårt att läsa berättelserna om dem tuffa grabbarna,
trots att jag förstår att den här boken är bra.
Jag saknar de tuffa mammorna och jag tänker att dem behöver en T-shirt som jag,
den som jag fick av min son i dag,


den som visar att mamma försöker visa vad som gäller.


1 kommentar:

  1. Fint o tänkvärt!
    Mer kredit till mammor!
    //kusin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...