söndag 2 mars 2014

Ja, det är bra att ha tråkigt

I dag har jag haft väldigt tråkigt.
Men jag har tur.
Jag har mina röster som pratar med mig.
"Ja, det är bra för dig att ha tråkigt "
säger Alfons Åbergs farmor i huvudet på mig.
"Var glad att du har tråkigt. Tråkiga saker finns till bara för att man ska märka skillnaden när det roliga kommer sen."
fortsätter hon snusförnuftigt.


Så går hela dagen och jag går och mår bra över att ha tråkigt,
eftersom det är så bra för mig.
Jag som läst Alfonsböckerna vet ju om att efter det tråkiga kommer det roliga
och det gör det redan nästa dag.
Helt plötsligt ringer kompisen och vill komma på lunch mellan två patienter.
 Jag som är ledig, hemma och helt själv.
Som bor så bra mellan landet och stan
och som bara längtar efter att någon ska komma.
Kan inte bli bättre.


Sedan är jag glad en hel dag.
Kanske tack vare att jag ibland har så tråkiga dar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...