fredag 15 juni 2012

På din stora dag, då vill jag va´ med!



Varje år en student. Varje år någon som vill va´med lite till. Och jag undrar om det är det som Laleh sjunger om i "Vårens första dag".

låt mig vara 
låt mig vara lite till
jag är inte beredd att gå än
låt mig finnas lite mer
jag är inte beredd att dö än
inte än

på din stora dag
då ville jag va´ med 
då ville jag vara med där


Och visst vill vi alla att alla ska va´ med, så därför gör vi inom sjukvården en plan där kortison och blodtransfusion ingår. Bara för att se om det går  att bara vara lite till på din stora dag. Men om plan A inte fungerar måste vi ha en plan B. Kanske det får bli:

Även om du ej får se
är du ändå en del av allt
Genom andras ögon
kan dem visa, att du är med
på din stora dag

På din stora dag 
då du ville va´ med 
får du va´ med 
trots att ingen såg var du satt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...