torsdag 21 juni 2012

Svenskarnas Mecka är Ullared


Måste besökas minst en gång i livet, men om man är djupt troende åker man gärna varje år.
Och inte gör det något att man måste stå i kö eller att man måste trängas med en massa andra frälsta, för man vet att där inne blir man lycklig. Lycklig av att veta att jag nu har samma förutsättningar att köpa det som "den täta" köper på "fina gatan".

 


När man sedan går ut från affären kan det vara så att man får en tankeställare. Har jag blivit frälst av den religion som styrs av köpdjävulen? Men då tittar kyrkan fram bredvid GeKås stora byggnad och lockar med sitt budskap om en annan frälsning. Här får man lycka om man söker och hittar de inre värdena. Inte den lyckan som man får av att göra en massa fynd.

(tidig morgon i Ullared)

Men så kommer jag på att man kanske kan praktisera flera religioner samtidigt genom att plocka det bästa ur allas världar. Måste betyda att jag förespråkar religions-polygami eller är det att jag bara vill äta bären ur kakan?

2 kommentarer:

  1. Visst är Ullared fantastiskt! Frälsningen sitter kvar medan man plockar upp alla shoppingkassar. Ibland får man en "aha-upplevelse" då man hittar något som man inte kommer ihåg att man köpt. Man ska dock undvika att kolla sitt kontoutdrag. Tack för en härlig resa med underbart sällskap.

    SvaraRadera
  2. Precis! Kontouttag ska man inte titta på, bara på det man har med sig hem. Härlig resa och det var tjej(och kill)milen, det kändes av träningsvärken dagarna efter. Nu är vi vältränade inför nästa resa ;) Tack!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...