tisdag 23 april 2013

Beviset för att tankar kan förflytta sten?


På min väg kan man välja att gå åt det ena eller det andra hållet, 
mot eken eller mot kyrkan.
Väljer promenad mot kyrkan i dag.


Tycker om att läsa namnen på stenarna.
De som berättar om något som varit.
Föräldrar som förlorat ett eller flera barn
och jag undrar hur det gick till.


Men varför är systrarnas stenar inte bredvid varandra?


 Funderar på detta när jag går hem.
För att nästa dag finna att nu ligger de sida vid sida.


Lustigt!
Måste vara ett bevis på att tankar kan förflytta berg
eller i alla fall sten
eller i alla fall gravsten.




Känner alltid frid när jag går på kyrkogårdar.
Ja, det vill säga när stenarna ligger som de ska.

4 kommentarer:

  1. Det kunde ha varit jag som skrev det här fina inlägget, precis som du så brukar jag besöka kyrkogårdar och vandra runt och titta på stenarna.
    Stenarna vittnar om så många levnadsöden som man bara kan fantisera om.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lustigt att så mycket döden döden kan ge något positivt. Vet att vi inte är ensamma om vårt särintresse,även Astrid Lindgren gick och undrade på kyrkogården. Det blev en bok, Bröderna Lejonhjärta :) Kram tillbaka

    SvaraRadera
  3. Vilket fint och lite mystiskt inlägg. Jag kan inte sluta undra, hur och varför bytte systrarna plats? Såg du spår i gruset? Jag misstänker vaktmästar´n, men den man tror ligger bakom brukar det ju sällan vara... Nu är nog i alla fall Edit och Ester nöjda med sina placeringar. Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör som polisen, en gärningsmansprofil:
      Vad är det för personlighet vi har att göra med? Någon som drivs av en inre övertygelse av vad som är rätt och fel. Kanske även har ett yrke där man jobbar för att det ska bli bra både före, i och efter slutet.
      Här borta finns en stenmur.Vem har byggt den? Vem bor där?
      Kram från Mia

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...