tisdag 9 april 2013

En ovetenskaplig apelsin?

Om man går omkring med en mat- och sovklocka så som Skalman gör
är det bäst att lämna den hemma då man ska jobba natt.


Den får nämligen inte ringa när man är på jobbet
 för man ska vara vaken!
Och så blir det natt och jag är hemma hos patienten för att symtomlindra så att det blir god nattsömn.
Ett första möte som blir ett sista möte,
 men innan jag går får jag en apelsin av systern.


- Äter man apelsin så blir man pigg och kan hålla sig vaken hela natten
säger hon till mig.
Mitt kritiska tänkande tänker: Hur vetenskapligt kan detta vara?
Men det spelar ingen roll för det är omtanken som räknas och då vet jag 
att det kommer att fungera i alla fall på mig, 
lättlurad som jag är.
En omvänd omvårdnadshandling från en syster till en annan sorts syster,



från en som vill sova till en som vill hålla sig vaken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...