torsdag 27 juni 2013

Hemslöjd på nytt sätt


Ibland undrar jag vad jag håller på med
(lackar mormorsrutor)







Men så hittar jag svaret när jag snokar i bokhandelns hyllor för att se om det har kommit något nytt.


Hemslöjd på nytt sätt
Det är vad det kallas. 
Först blir jag glad över att ha fått ett namn på det ovanligt konstiga, men sedan blir jag orolig.
Tänk om författarna har fått samma idé som jag?


Det har de inte.

Men kanske att jag kommer på flera idéer om jag läser boken.


Men det ska jag inte
säger jag till sonen då han enträget talar om vad jag ska göra.
-Köp boken, för erkänn att du vill ha den.
Erkänn och köp den!

Fotnot: Blogginlägg på temat mormorsrutor även på bloggen Exsisto.

1 kommentar:

  1. Hej hej
    Så fint och så jätte fina tips...jag kanske också måste lacka lite virkat
    Tack
    Charlotte

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...