fredag 7 juni 2013

Våga mer än du törs är vad en svensk borde va´

6:e juni och jag kunde inte låta bli
att klä "mig" i svenska flaggans färger


Ville se om man kan se lite mer svensk ut.


Sedan kunde jag inte låta bli att köpa Sveriges nationalrätt 


som måste vara hämtpizza
Och vad kunde jag inte låta bli mer?


Öppna den blå-gula asken 
(efter tre månader och tjugo dagar liggandes på hyllan i skafferiet)


Men sedan blev jag mättad på blå-gult
och insåg att nu får det vara bra.
Ville ha något färgstarkare på nationaldagen
och det fick jag,


nämligen min fasters tal.
(Inger Hansson talar i Olai parken, Norrköping)
Inser att jag har en del kvar
till...


att våga mer än jag törs.
För så var namnet på hennes tal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...