onsdag 4 april 2012


Ska man vara rädd för galenskap? Eller är det just galenskapen som gör att man vågar testa gränser?
Skulle jag tro på min familj så är jag galen och just därför är jag tacksam att ingen av dem har befogenhet att skriva vårdintyg. Men innan dess jag är galenförklarad så passar jag på att testa gränser och om det finns några. Målet är fortfarande melodifestivalen men nu har jag även lagt till UNICEF-galan. Men utan att förstå hur det har gått till så står helt plötsligt en musikkompisatör och en textförfattare och sjunger en helt ny jullåt, vilket gör att vi inte bara kan kalla oss galna utan även oberäknerliga.
Och varför visar jag en bild från insidan av La Sagrada Familia? Därför att låten kommer att låta underbar i denna byggnad som arkitekten Gaudi har konstruerat. Ytterligare en galning som ville testa gränser.


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...