onsdag 16 maj 2012

Jag vill också ha PRAO!


PRAO, praktisk arbetslivsorientering hos Skärblackas cafe´och hembageri. Inte jag men ändå inderekt jag. Tack vare att man ska ha prao i 5:an och i 6:an så får även jag lite arbetsplatsorientering, men utanför sjukhuset när sonen förmedlar utvalda delar av sina upplevelser.


Första dagen: En mormor kommer in med sitt barnbarn (kanske 3 eller 4 år) för att köpa glass. I dag är mormor barnvakt. Några timmar senare kommer samma barn in igen, nu med morfar för att köpa glass.
Den andra praokillen säger då:
- Du har ju redan fått en glass i dag.
Morfar frågar då sitt barnbarn:
- Har du och mormor redan varit här i dag?
Men det kan inte den lille mannen komma ihåg.

Kanske att man kan se det som en tröst att vem som helst, oavsett ålder kan drabbas av minnesluckor.

Nu har två av mina barn praoat på bageri. Ett yrke utan ledsna miner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...