lördag 19 januari 2013

Misstänker att ett X blivit ett Y

Vad är det för fel på mig? 
Eller kanske inte fel,
(man får inte vara otacksam för det man fått)
men det måste vara något med mina XX kromosomer.
Skulle inte förvåna mig om det ena X:et blivit lite rangligt på det ena benet och hjärnan fått signaler om att det ändå kanske är ett Y som står där bredvid.
XY, vilket betyder att jag inte alls gillar samma saker som andra XX-are dvs andra tjejer

Får en "Må-bra-film" som bara ska vara
 så jätte bra.


men kan inte se den färdigt.
Får krypningar och adrenalinpåslag och
 inser att jag klarar inte av att se gråtande, trånande och helt handlingsförlamade kvinnor 
som också ska vara rika och snygga.

Nää jag vill ha något äkta,
gärna krigsfilm där man får se kampen för överlevnad.



Som också gärna får innehålla det bästa i en krigsfilm.
Nämligen soldaternas rop på Mamma då de ska dö.

 Det är en må bra film för mig.


För då sitter jag kvar i fåtöljen 
och stickar
utan adrenalinpåslag men
med parasympaticus  i  kroppen.


Tänk att man alltid måste ha bekräftelse på att mamman är viktig.
Kanske ett resultat av att X har omvandlats till Y?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...