onsdag 16 januari 2013

Täckmanteln fungerar!

Det här är jag!
(enligt min son)


En mamma som lagar, diskar, plockar, städar
och säger att klockan är slagen 
och att det är dags att gå.
Det är en mamma, alltså jag!
Blir rörd av att någon har velat löda in mig på en väggklocka,
en mamma!
Tänker att det verkar som om jag har lyckats med min täckmantel.
För jag är inte en mamma som lagar, diskar, plockar, städar 
och säger att klockan är slagen och att det är dags att gå.
(Eller jag kanske gör lite av det också.)

  
Utan jag är något annat. 
Och kanske är det därför jag ser så väldigt glad ut där jag står och viftar med svabben och håller hinken i ett stadigt tag.
Min täckmantel för vad jag egentligen är,
En bloggare!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...