tisdag 9 juli 2013

Hundratals miljoner kan väl inte göra fel medan jag äter bästa rätten?



I dag inleds Ramadan,
 inte äta och dricka från soluppgång till solnedgång.
Det tänker jag på när solen står som högst på himlen 
och jag dukar för den godaste potatis salladen.


 Inser att jag inte klarar att göra som hundratals miljoner andra,
att avstå från mat


Men lite solidaritet kan jag visa (ingår också i ramadan).
 Här är receptet
för den här salladen är lika god  på natten mellan skymning och gryning,
 då det är tillåtet att äta.


Monika Ahlbergs potatissallad 
med jordgubbar och sockerärtor

Ingredienser:
1.5 kg  färskpotatis
1 stor röd lök
1 näve sockerärtor
1 liter jordgubbar
1 kruka basilika eller krasse

Dressing:
1 dl rapsolja
1 st. citron, rivet skal och 2 msk saft
salt och peppar


3 kommentarer:

  1. Den var somrig så det blir att prova den på semestern! Såg väldigt gott ut. Helen

    SvaraRadera
  2. Hej hej
    Detta såg riktigt gott ut...det måste testas..Tack !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helen och Charlotte! Bästa sommarrätten. Jag lovar!
      Tack för kommentarerna <3

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...