måndag 26 mars 2012

En ny måndag


Äntligen måndag, en hel vecka framför sig som man kan fylla med vad man vill. Börjar min måndag med förmiddagskaffe och det senaste på musikskaparfronten med dubbelkollegan (sjuksköterska och låtproducent). Känns otroligt bra att det inte står någon brandman bredvid som försöker släcka vår eld. Ja, vi brinner verkligen för våra låtar och precis som när man är gravid kommer vi att kämpa för att dem ska få födas. Får se om någon/några vill ta emot dem. Får snart börja leta efter lämpliga adoptivföräldrar, någon/några som kan sjunga.

Eftersom jag inte vill ha någon som står och sprutar vatten på mina framtidsplaner så kan jag själv inte stå och agera brandman när sonen säger att han ska bli fotbollsproffs i Barcelona. Det är bara att skriva på ansökningblanketten till skolan med profilinriktning idrott och som kan erbjuda spanska som tredje språk. Jag som alltid tyckt att den kommunala skolan har varit bra för mina barn måste helt plötsligt erkänna att OM man ska bli fotbollsproffs så kanske det är ett annat allternativ som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...