måndag 12 mars 2012

Fåglarna blir Medborgarförslag



 Klickar upp kommunens Medborgarförslag och ser att det finns en speciell blankett som man ska fylla i sina tankar och förslag på. Både bra och dåligt. Bra för att det blir tydligt och strukturerat. Dåligt för att jag inte kan skicka med bilden på Herr och Fru Domherre, som jag hade tänkt skulle påverka beslutet. Men kanske det finns andra sätt att få politikerna att tänka rätt? Klämmer in en dikt som jag nyligen läst i min bok: Sånger från äldreomsorgen av Ragnar Thoursie

Det gigantiska misstaget
Här mitt för min utsikt
mot skog och sjö
byggs nu höghus. Ett komplett
misstag för mig, den lilla människan.
Mina pelargoner avtecknar sig
inte längre mot himlen men mot grå betong.
Flytta in här själva,
herrar stdsplanerare och arkitekter!
Själv flyttar jag snart
till en bättre värld

Vad tror ni? Tror ni att det finns hopp för människan att få se lite fåglar innan hon flyttar till en bättre värld?


Nu ut till brevlåda och fåglar!

1 kommentar:

  1. Önskar jag var lite som du.. Din energi o ditt engagemang avundas jag.. Helen

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...