tisdag 20 mars 2012

Inga familjehemligheter!

En frisk familj har inga familjehemligheter men...
inte tycker jag att man behöver tala om allting, som tex vad mamma drömde och speciellt inte när mamman inte är med. Får höra efteråt att min son berättat om min dröm på kusinens födelsedagsfika. Drömmen där hans pappa kom hem med en ny kvinna. Snygg, stora mörka lockar och i blåställ. Såg ut som en tjej som kunde allt. Där stod lilla ja, med rakt hår och grå strån i, utan att äga något blåställ. Jag kunde inte tyda drömmen (och jag hoppades att ingen annan heller kunde det), men jag förstod att det här kunde vara en varning. Och varningar ska man ta på allvar, vilket leder till att jag på kvällen säger med min mjukaste röst, att jag skulle kunna hjälpa till att spika panel på boden i april då jag har några semesterdagar.
- Spika panel? Jag lovar att du inte kommer att kunna slå in en spik rätt.
- Nähä tänkte bara... men jag kanske kan värma lite te till dig?
- Ja gärna, det kan du få.



Lycklig att jag kan få göra någonting till maken. En jä....a kopp te! Men jag äger ju inget blåställ och att jag en gång hade högsta betyg i träslöjd betyder inget längre. Det var nämligen på den tiden jag var ung och söt och hade lockar i håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...