torsdag 15 mars 2012

Ett steg närmare beslut


Man kan inte beskylla kommunen för att de ligger på latsidan. Har redan fått bekräftelse att de har fått mitt förslag om fågelbord vid alla särskilda boenden i kommunen. Den 26:e mars kommer förslaget upp på kommunfullmäktiges sammanträde och jag har rätt att närvara och yttra mig under högst 4 minuter.
Hjälp! Tänker först att jag säkert jobbar och inte kan gå, men ser sedan att jag är ledig. Tänker att då  måste jag hitta ett juridiskt ombud som kan hjälpa mig. Jag måste veta hur jag ska föra mig. Jag har fyra minuter som kan vara avgörande för om fler än jag ska få se fåglarna. Kanske att jag ska ta av egen erfarenhet, att det kan vara det lilla som gör det stora för att öka livskvaliten hos människan.

 

Själv vill jag inte heller ligga på latsidan, men när jag skriver dagens inlägg och forskar i vad bloggportalen är, så sköter sig hushållet sig självt. Tyvärr lite för snabbt för helt plötsligt har degen jäst över och brödet blivet för gräddat. Men det måste vara en av många barnsjukdomar för en bloggare. Som bloggare har man inte tid att ta en sak i taget, men som synes krävs det övning att trotsa det strukturerade i vardagen.


Tävlingsbidrag
http://trendenser.se/2012/april/tavla-och-vinn-en-kitchenaid-hjalp-mig-gora.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...