onsdag 5 mars 2014

Vem avskaffade hemmafruarna?

Vem avskaffade hemmafruarna vill jag skrika rakt ut 
där jag står instängd i duschkabinen med rengöringsborsten.
Ångorna från ättikspriten gör att jag blir påmind om att duschkabin-städning kan bli min död
(eller om det är vetskapen om att det här kommer att ta hela dagen i anspråk).

Hade inte tänkt det här dagen i dag som är 
fettisdagen.


Då ska man väl baka och blogga?


Men inte jag,
 jag står i duschkabinen med Grumme tvättmedel gnuggades på väggarna.
Jag står med 24% -ig ättiksprit och häller på väggarna 
samtidigt som jag inhalerar ångorna och förgiftar mig själv
för att avsluta med att sprayar med lite miljöfarlig rengöringsspray.


Allt på grund av att det inte finns några hemmafruar

och konsekvensen blir att städningen blir eftersatt 

och kunskapen om hur man får bort skiten finns inte.

Bara kunskapen om hur man bloggar om
hur man bakar en semla.
(recept i inlägget bredvid)

Blir tvungen att baka en lång fettisdagsbulle


eftersom jag önskar mig en lång fettisdag,
 så att jag ska hinna färdig min duschkabin
och blogginlägg och ...


att njuta av att jag inte behöver vara hemmafru.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...