torsdag 21 augusti 2014

Betraktar boken: Betraktaren

Betraktar boken:
Betraktaren av Belinda Bauer


Boken som jag raka vägen gick och tog där den stod i bokstället på biblioteket 
(trots att jag inte skulle ha någon bok).


Förmodligen är det framsidan som drar mig den till sig
och baksidan som gör att jag inte lägger den i från mig.


Kommer inte långt innan jag vet att det här är en av de bästa spänningsromaner som jag läst,
tack vare en kille med Aspergers syndrom.
Lika spännande att följa kriminalhistorien som killen Patriks tankar och syn på världen och hans jakt efter svaret på vad som händer när man dör.
Som läsare kan man se en helt fantastisk kille tack vare sitt tänk som karaktäriserar just Asperger syndrom.
 Men man förstår att man som mamma inte tycker det är lika fantastiskt att ha en son som inte har förmågan att tänka som de flesta andra gör.
Ge dig själv en chans att få läsa en bok med många bottnar men bara ett slut.
Det sämsta med boken är att den är lik alla andra böcker i ett avseende,
den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...