måndag 4 juli 2016

Prio tre blir uppgraderad till prio ett

Hur viktigt är det att fixa en tallrikshylla när hela hemmet är i ett kaos?
Inte alls,
vilket blir en trea på prioriteringslistan.

Men om kreativiteten börjar att värka 
så måste prio tre uppgraderas till prio ett.
Kan bli svårbehandlade följder annars.
Kanske andra skulle nöja sig med prio två,
speciellt när varken diskplock, handling eller någonting annat är gjort.
Men inte jag, 
trots att jag har flera som ifrågasätter mitt beslut. 
Som mamma är jag nämligen operativt ansvarig för köket,
så jag kör på.



När jag sedan går och sover
sätter yngsta sonen ihop hyllan
(självvald nattjour).




Och när hyllan är ihopsatt sätter äldsta sonen upp den.


Sedan är det färdigt


och det blir till att börja med nya prioriteringar.


Ja det blir förstås en ny prio etta,
PRIO ETT av EMELIE SCHEPP.

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...