fredag 7 oktober 2016

Inte lätt att välja

Inte lätt att välja


när man får hämta ut sin cykel
efter lång och trogen tjänst
(25 år i landstinget)

Därför väljer jag inte själv.
Cykelförsäljaren får välja
(och det krävs tre stycken).
Kravlistan är:
Både kunna cykla grusväg och asfalt.
kunna transportera 10 liter mjölk,
snygg färg
och den ska passa mig,
176 cm lång i strumplästen.

Kommer hem med "mitt" val
och får höra att det där är inte en cykel som passar mig.

Jag är nämligen för gammal för denna cykel
och det räcker med max tre växlar och inte 27!
Och kanske att jag i ett svag ögonblick håller med.


För inte kan jag hitta hur man växlar,
så jag kör på en och samma växel
ett par veckor. 

Men jag kan packa!
Kan fylla cykelkorgen med 60 ägg 



eller 
10 liter mjölk mm mm


och inte nog med det.
Jag kan lasta på styret också.
Tre tavlor från Erikshjälpen
och cykla hem på en och samma växel :)

                                     
Och så kan jag cykla grusväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...