torsdag 5 juli 2012

Dem kallar sig mördare


Dem kallas mördarsniglar men jag misstänker att dem har hittat på namnet själva, bara för att vi ska bli skrämda.
Tittar på dem efter att dem sakta smygit sig fram i natten. Vill möta dem öga mot öga för nu ska jag väl äntligen få användning av min träning. Här ska inte ens ett tjog mördare få mig ur balans. 
Men vad ser jag? Några stackare som drar ihop sig i fosterställning så fort jag viker bort ett grässtrå. Slår alla krigsstrategier ur tanken som jag lyssnat till på radions P1 (salt, urin, mörkt öl). Ska jag ut i krig så vill jag ha motstånd, så därför lämnar jag dem kvar, orörda. Letar upp mina barn i stället och undrar om jag är tillräckligt vältränad. Där kan man få riktigt motstånd, men där krävs andra krigsstrategier. Coachar mig själv genom att tänka att jag har inte bara lyssnat på "trädgårdsdags" utan även "fråga psykologen". Soldat Redo! Framåt marsch!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...