onsdag 3 oktober 2012

Vad ska man ha en sjuksköterska till?

Vad ska man ha en sjuksköterska till undrar dem som är friska. Ingenting förrän man blir sjuk, då vet man förhoppningsvis vad man ska ha henne/honom till, vill jag svara.

Vad ska man ha facket till undrar sjuksköterskan när lönerna aldrig blir rättvisa. Ingenting förrän man kryper i skyttegraven och riskerar att bli skjuten, vill jag svara.
Om ingen vill göra något åt det som är synligt (lönerna), tror vi då att de vill göra något åt det som är osynligt?

Vad ska man ha Poesi för fiskar till undrar jag som både är sjuksköterska och facklig företrädare mina barn som vill visa filmen Övertidskrig. 

För att få skratta, du som är facklig och allt svarar dem mig.
Varsågod! Det går att skratta även åt elände.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...