onsdag 10 juli 2013

Det ÄR skillnad på orden tur och skicklighet

Vi spelar minigolf tycker mina söner och jag måste förstås fråga om de kommer ihåg hur det slutade sist vi spelade.


"Vi kanske har mognat på tre år även om du inte har gjort det"
blir svaret.
Så vi spelar minigolf.


Och den här gången är det ingen som bryter ihop när den andre får en spik och ingen springer iväg när mamman säger:
"Vilken tur!"
i stället för: 
"Vilken skicklighet".


Men jag har inte mognat på tre år:
"Ta kort på mig och lägg skärpan på bollen" 
säger jag när jag är den ende som får den i nät.


Och hur gick det?


Mamman kom sist


och ingen blev ledsen för det,
 eftersom mamman hade lärt sig att det är skillnad på tur och skicklighet 
och att man inte kan slänga ur sig orden hur som helst.
Men skickligt var det att inte lyckas vinna och kanske även tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...