fredag 16 augusti 2013

Allt har sitt pris

Det sägs att allt har sitt pris. Så det är väl därför det kostar på när man INTE väljer att lägga tid och kraft på hushållet utan på jobb (och blogg).
Det finns ingen mat får jag höra, så därför lämnar jag ICA kortet och en liten inköpslista på bordet innan jag åker i väg till jobbet.



Känns bra att jag nu har så stora barn att de själva kan fylla på kylskåpet,
 när det nu inte finns någonting alls att äta hemma som de själva säger.

Kommer hem sent på kvällen och undrar förstås vad som har handlats.
-Vi köpte pizza och glass men brödet glömde vi.

Som sagt: Allt har sitt pris 
och
Man lär sig av sina misstag

Inser att jag och mina söner inte pratar samma språk. Trodde visst i min enfald att 12 och 14 år tillsammans med mamma skulle räcka för att förstå mammas språk, det kvinnliga. Det är tydligt att de är på väg att bli män och behöver tydliga instruktioner för att förstå (eller så är de bara typiska tonåringar) tänker jag när jag åker hemifrån mot affären, eftersom det
 inte finns någonting alls att äta hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...