tisdag 10 december 2013

Kapsejsad cupcakes


Kapsejsad cupcakes,
men inte bara kapsejsad cupcakes utan även en kapsejsad mun.
Åker till tandläkaren men jag bestämmer mig för att göra det lätt för mig. Går dit med en positiv inställning.


Hör min tandläkare säga:
-En tandfraktur, men det är inte ovanligt i din ålder.
(sorterar bort)
-Inget blödande tandkött, ser friskt och starkt ut.
(sorterar in)
 Tre skäggstrån på hakan speglar sig i spegeln
(sorterar bort)
Tungspetsen speglar sig också och då hör jag mig själv säga:
-Tungan ser frisk och snygg ut.
(trots att läpparna är torra med sår in munvinklarna)
Men detta är inget att överraska sig över, jag är ju frisk säger min tandläkare.


Och medan jag beundrar min tungspets så kommer linjalen fram. Nu ska gapet mätas och jag kan inte låta bli att tänka på en tidigare skoluppgift om rasbiologi.
Gapet är 58.
 Måste betyda storkäftad,
 men det säger inte en tandläkare utan en tandläkare säger: Stort och bra.


Därefter är det bara att skölja munnen. Och vad gör jag då?
Inte spottar ut, utan sväljer rubbet.
-Åh, nu gjorde jag fel. Det måste vara åldern försvarar jag mig med.
Sedan åker jag hem och äter cupcakes
trots tandfraktur.
Inga problem med ett gap på 58.

1 kommentar:

  1. Inget gips?? Hoppas frakturen läker, kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...