onsdag 1 januari 2014

Ber Slöjdarbekännelsen för att bli kvitt synden

Har märkt att den hemska arvsynden gått vidare i rakt nedstigande led och inte hjälper det att man ber syndabekännelsen.

Syndabekännelsen:
Jag fattig, syndig människa bekänner inför dig, helige och rättfärdige Gud,
att jag, som född med synd, på många sätt har brutit mot dig.


Hittade den perfekta kalendern för oss syndare
(som jag ger till dottern)
 En kalender för, av och med syndare.


Hemska tanke att vi är så många
och att man blir så glad av att se dem på bild.


Och det hjälper heller inte att man ber Slöjdarbekännelsen.



Slöjdarbekännelsen:
Jag fattig, syndig slöjdmänniska bekänner inför dig, helig och rättfärdige Skapare,
att jag på många sätt brutit mot slöjdens regler.

Men arvsynden går inte i arv.

(Eftersom Gud var nöjd med sin skapelse av Adam, så kan den första människan inte ha varit någon syndig varelse (Gud skulle knappast ha skapat en sådan och dessutom sagt att det var gott?). Om Adam sedan blev syndig, var ju detta en förvärvad egenskap, och allt vi vet om genetik säger oss att förvärvade egenskaper inte kan gå i arv. Följaktligen är det en biologisk omöjlighet att synden skulle kunna gå i arv.http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/arvssynd.htm)

Vilket kan betyda att det finns hopp...


att eventuella barnbarnen inte stickar fulla.

Här kan du beställa kalendern:
http://slojdporr.wordpress.com/bestall-kalender/







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...