söndag 19 januari 2014

Här och nu, inte då eller sedan



Förstår inte varför jag inte kan vara i här och nu,
precis som jag inbillar mig att pingvinerna är.


Nää
jag åker in till stan och köper fin vaxduk och matchande muggar.
Kan inte låta bli att planera för kommande sommardagar
med gott fika eller buffé.


Sedan åker jag även till Hela människan och kan inte låta bli att köpa boken:
Hugo och Josefin av Maria Gripe.
Minns att mamma läste boken för mig
och att vi båda tyckte att den var sååå bra.


Men nu gäller det att inte tänka på det som kanske kommer 
eller det som har varit,
utan bara vara kvar i här och nu.
Drar ned mössan över öronen och går ut.



Här och nu.
Snö, kallt och helt underbart med en vinterdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...