lördag 6 september 2014

Jämställdhet är ett jävla skit?


Jämställdhet är ett jävla skit
men nu har vi baxat det enda hit
Så det är väl bara att ta penseln till att måla
och låta virknålen ligga kvar i sin låda.

Skulle jag vara politiskt aktiv skulle jag kanske bli verbalt halshuggen av denna lilla dikt.
Precis som Feldt en gång blev av sin,
Löntagarfonder är ett jävla skit
men nu har vi baxat dem ända hit.

Men vad menar jag egentligen?
Egentligen ingenting, mer än att det är jobbigt att måla
och att det är då hjärnan har en förmåga att slinta lite.


För jag kan i alla fall inte göra annat än att visa att kvinnor kan,
måste vara en förebild för mina söner så att de inte får för sig det motsatta.
Men i ärlighetens namn känns det skönt när hjälp kommer från ovan


Och skönt är det att svärmor tillhör en annan generation,
 som inte måste bevisa att kvinnans plats inte är i köket.
Gör livet lite enklare när man vill nå sitt mål att måla klart
och
få sätta sig vid dukat bord och äta mat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...