måndag 8 september 2014

Bjuder på en tavla :)

Så här gör målaren var han går, var han sitter och var han står,
så får jag lov, så får jag lov att sjunga målarens visa


Allt ska visst samsas i köket
och blir det fel så vill jag helst inte höra att det beror på mig.

Spacklar först ramen med margarin och kokos.
Grundar därefter med sockerkakssmet.
Bryter sista överstrykningen med 1 dl  citrongult. 
Använder mig sedan av droppteknik till det grön-röda mönstret.
Låter den "torka" i ugnsvärme.
Straxt därefter klar att servera till tusenkonstnärerna på jobbet.
Tänker att tycker de inte om den, så har jag väl gjort en tavla
(men det vet jag att de gör eftersom de har så god smak).


Förenklat Recept
4 ägg, 5 dl socker, 100 g margarin, 
 saft av en pressad citron (+rivet skal) och resten mjölk så att det blir 2 dl,
2 tsk vaniljsocker, 4 tsk bakpulver, 6 dl vetemjöl
Krusbär och vinbär

Grädda i 175 grader, längst ned ca 30 min
Detta är dubbel sats och räcker även till en mini mini sockerkaka om man väljer att göra i en form som är 25x37 cm

Lycka till med målningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...