torsdag 16 oktober 2014

Morotssoppa som kan tala för sig själv


Låt maten tysta mun hörde jag ibland som liten.
Låt soppan tala för sig själv säger jag nu som mamma
eftersom jag inte kan berätta hur den smakar mer än god.


Låter bilderna tala för sig själv
så kanske ni förstår
att det här är en jätte god soppa.
                 



TILL "MIN" MOROTSSOPPA



Lite hackad schalottenlök (jag tog 2)
"Bryn" i lite rapsolja
Lite vatten på (jag tog 1 liter)
En buljongtärning (grönsaksbuljong)
Skalade och skivade morötter (Jag tog 5)
Koka tills morötterna är mjuka
Mixa med mixerstav
Salt och svartpeppar samt en nypa socker
och en skvätt grädde (jag tog ca 2 dl)

Sedan bara att hälla upp.




Fotnot: Alla barnen åt upp och någon tog två gånger till.
Tack Hasse och Anne-Marie för morötterna.
Tack till Susanne för inspiration och recept.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...