fredag 6 februari 2015

Frid i kyrkan med The Poodles



Ibland går jag till kyrkan för att få välsignelsen.


Ger mig frid.
Ibland blir välsignelsen av något mer oväntat slag
när man kommer in i kyrkan.


The Poodles spelar sin musik i S:t Claras kyrka.


Spelar in en ny musikvideo
och vill att vi sitter långt fram.
Får sitta på samma bänk som prästen Nils 
som hoppas att The Poodles inte blir mörkrädda när de ser oss på så här nära håll
och det hoppas förstås jag också där jag sitter i stickad kofta och sjal.


Men det är inte bara prästen som kan ge välsignelsen 
utan även andra så som exempelvis arbetskamrater.
Får välsignelsen att det är okej att jag byter arbete.
Ger faktiskt samma frid som när prästen läser välsignelsen och sedan säger:
Gå i frid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...