måndag 23 april 2012

Hur lurar man en 13-åring?


Min filosofi är att man måste våga sticka ut lite, inte se och vara precis lika som alla andra. Tycker att det ska synas att vi är unika individer, vilket jag också vill att mina barn ska förstå.


Det stod headset på önskelistan. Svart eller vitt INTE turkos eller rosa. Köpte svart headset och tänkte: Tråkigt men också opraktiskt, alla har vi svarta headset och nu blir det väl ytterligare en orm i "headsetboet". Men jag hade fått en plan efter att ha läst bloggen: Marobelda  Letade och hittade till slut ett garn som genom att virka fasta maskor runt sladden kunde färglägga det svarta med.
Men vilken 13-åring vill ha mammas virkning i öronen? Paketerade headset i orginalförpackning. Låtsade sedan vid paketöppningen att jag inte hade tillverkat något (vilket ingen gick på).

- Du kommer att vara först med det senaste sa jag
- Du har väl haft syslöjd, då vet du hur du ska sprätta sa storebror.
- Kan man ta bort det när man ska på skolresa sa födelsedagsbarnet.

Uppmuntrade med att säga att snart kommer ALLA ha virkade headset i olika färger och hoppades också på det, bara för att 13-åringen skulle slippa sticka ut och få vara och se ut som alla andra, alltså inte en unik individ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...